2021年4月10日土曜日

BTW V4.A9 Pustules Lancing b

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9354

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。



2018/02/26追記

バグ修正の更新(V4.A9 b)
-Fixed a problem where cooking logs in a Kiln would produce bedrock instead of charcoal.
陶芸窯で原木を焼くと木炭ではなく岩盤が生成されていた問題の修正。



-Added Hardercore Spawning. This changes Hardcore Spawning in a number of different ways that are left for players to discover. The overall intent is to help HC Spawning remain relevant throughout the game, by changing how it behaves as you move further into the progression. Note that as a result, players that already have developed worlds may find that HC Spawn behavior changes quite drastically, because they will not have incrementally progressed through the earlier stages.
ハードコアスポーニングを追加。
このハードコアスポーニングは、プレイヤーが発見するために残されている物を様々な方法で変更します。
目的としては、ゲームの進行に応じてスポーニングの動作を変更することです。
その結果、既に世界を開発しているプレイヤーには、大幅な変化が起こるかもしれません。
(現在詳細不明)

2018/03/06追記
BTWフォーラムで出ていた推論(確定情報ではありません
「ゲームの進行度に応じてリスポーン範囲が変わる」
ネザー突入まで:初期スポーン地点から0~2000ブロックの範囲
ネザー突入後:初期スポーン地点から2000~3000ブロックの範囲
エンド突入後:初期スポーン地点から3000~4000ブロックの範囲

ゲームが進んだ後に死んでしまった場合はコンパスを作るか、
各地に鉄道、ネザーゲートを作っておくと帰還できる可能性が上がる。と思われる



-Added Hardcore Soul Mating as part of the above changes to hardcore spawn. In the early stages of the game, this means that when one player dies on a multiplayer server, any other players that die in the following Minecraft day will also respawn in the same general vicinity as the first. This is to help reduce the amount of time that people playing cooperatively will have to spend apart from each other, but since this only functions for a limited part of the progression, keep in mind that you'll want to switch to using soul sand to track each other down at some point.
上記のハードコアスポーニング追加の一環で、ハードコアソウルメーティングを追加。
マルチプレイ時、誰かが死んでリスポーンした場合、1日の間は最初に
死んだ人のリスポーン地点近辺で復活するようになります。
これは協力して遊ぶ人が離れ離れになっている時間を減らすのに役立ちますが、ゲーム進行中の限られた場面でしか機能しません。
ある程度の距離ならソウルサンド(の粉?)を使うことで追跡できるようにもなったので、いずれはそちらに切り替えてください。


-Added Largercore Spawning. In worlds generated with large biomes, all distances related to Hardercore Spawning (including abandoned villages, looted temples, etc.) will be scaled upwards. Large Biomes are still not officially supported in Better Than Wolves, but I figured that while I was refactoring various bits of code for the above features, I'd add this in as well for players looking for something a little different.
ラージャーコアスポーニングを追加。
大きなバイオームでワールドを生成した場合、ハードコアスポーニングに関連する物(村や寺院など)の距離が拡大されます。
まだBTWは大きなバイオームに完全に対応したわけではありませんが、通常とは違うプレイをしたい人のための変更です。


-Added a whole set of Blood Wood planks and associated blocks (slabs, stairs, fences, Moulding, Siding, Corners, Columns, Pedestals, Tables, Benches) to the game, in place of simply using jungle wood as a Blood Wood substitute, as was done previously.
ブラッドウッドの木材と、それを材料にした各種ブロックを追加。
今まではジャングルの木材を代替としていました。




-Changed cocoa beans so that their growth stages can be detected by a Buddy Block.
バディーブロックがカカオ豆の成長を検知できるように変更。


-Changed the way blocks render while being cooked in a Kiln, to make the process a little more evident, and to fix a problem where only one block could be displayed as cooking at a time.
陶芸窯で焼成するブロックの描画処理を変更。
一度に1つのブロックしか変化していなかった問題の修正。
(焼成中のひびが入るエフェクトのこと)


-Changed the splash potion ingredient back to gunpowder (from Creeper Oysters), since gunpowder is now available earlier in the tech tree again, and since Creeper Oysters are rather common for such a powerful role.
ポーションのスプラッシュ化に必要な素材をクリーパーオイスターから火薬に変更。
火薬の入手段階が早くなったのと、スプラッシュ化という強力な効果に対してクリーパーオイスターの入手が容易だからです。


-Changed the way maps are zoomed out, so that it is done by surrounding *empty* maps in the crafting grid with paper, rather than doing it with an already used map. This bypasses a number of vanilla issue with zooming maps out, without losing any functionality since maps are reset when zoomed anyways. You can see the current zoom level in the tooltip for the map.
地図を拡大する方法を変更。
「白紙の地図」を紙で囲んで拡大してから使用します。
バニラの仕様では拡大するたびに地図がリセットされるので、それを解消します。
地図の拡大率はツールチップに表示されます。




-Fixed a very old and very rare crash bug involving mob spawners attempting to generate mossy cobble in chunks that had yet to generate.
まだ生成されていないエリアのモンスタースポナーが苔石を生成しようとしてクラッシュするという、非常に稀で古いバグの修正。


-Fixed problem where ladders would sometimes default to odd directions when placed in tight spaces.
狭いスペースにはしごを設置した時に、変な方向に設置されてしまう不具合の修正。


-Fixed (probably) a vanilla problem where groups of mating animals would sometimes produce more offspring than the number of parents should allow. I say "probably" because it was a rather rare and random bug, which makes proving its nonexistence difficult.
複数の動物が固まって繁殖する際、生まれる子供の数が多くなってしまうバニラの不具合をたぶん修正しました。
たぶんと言ったのは、この不具合の発生がランダムであるため、解消したと言い切れないからです。


-Fixed a problem where axes weren't properly harvesting Blood Wood logs.
斧でブラッドウッドの原木を適切に回収できなかった不具合の修正。


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