2021年4月10日土曜日

BTW V4.ABCEEEEF

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9518

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。


-Added a new Hamper block as an early game storage option. It may be crafted with 8 pieces of Wicker surrounding a single Planks block. It's intended to help smooth out the progression from Baskets to Chests.
ゲーム初期の新しいストレージとしてHamperを追加。
木材の周囲に8つのWickerを並べて作ります。
バスケットとチェストの中間の存在になります。(インベントリは4スロット)



-Added the ability to use the Anvil (formerly "Dead Weight") as a Workbench, while removing the ability to craft Workbenches. This means that Stumps and Anvils have now completely replaced vanilla Workbenches in terms of functionality. I also changed a number of aspects of the Anvil's behavior in the process to bring it more in line with other mod blocks. As before, Anvils may be crafted with 7 iron ingots in an "I" pattern, or found in villages.
Anvil(元Dead Weight、バニラ金床)に作業台としての機能を追加し、通常の作業台をクラフトできなくしました。
以後は切り株作業台と金床を使用することになります。
金床はこれまでのように鉄インゴットをエの字に並べて作るか、村で見つけることができます。
(更新前に作成・設置していた作業台はそのまま使用可能)


-Added Metal Fragments as a new item, which result when Anvils are harvested or otherwise broken, and which may be melted down in the Crucible. Anvils can only be moved intact through silk touch or a Block Dispenser.
新しいアイテム、Metal Fragments(金属の破片)を追加。
これは金床を破壊するかされるかした時に入手でき、るつぼで溶かすことができます。
金床はシルクタッチかブロックディスペンサーを使わないと移動させることができません。


-Added a GUIless interface to the Mill Stone, gave it an audio and visual revamp, and changed it to only be able to hold a single item at a time. Any items you previously had in one are safe, and can either be retrieved by right clicking on the Mill Stone, or they will be processed as normal until the inventory is exhausted.
石臼のGUIを削除し、音声と見た目に改良を加え、アイテムを1つしか保持できないよう変更しました。
更新前に入れていたアイテムはそのままなので、処理が終わるのを待つか右クリックで取り出してください。
(1スロットではなく文字通り1つ。沢山処理する場合ホッパーとの連携必須か)




-Added crafting sounds to swords.
剣の作成音を追加。


-Added a lossy conversion recipe from Wicker Baskets back to Wicker items.
Wicker BasketsをWicker1つに戻すレシピを追加。


-Changed the Mill Stone to eject items in more predictable directions once done milling. This should prevent old issues like items occasionally winding up directly below or above the Mill Stone due to odd trajectories, and make automating it a little more intuitive.
石臼が排出するアイテムの方向を調整し、石臼の上や真下へ出ないように変更。
(あまり間隔を空けなくてもロスし難くなった)


-Changed how items eject from chiseled / incrementally harvested blocks (logs, smoothstone, etc.) to better represent the facing being hit, similar to the above change to the Mill Stone.
上記の石臼と同様に、原木や石などを徐々に破壊していく時に出るアイテムが飛び散りにくくなるよう変更。


-Changed the sounds when placing Chisels as blocks to better reflect the block material they're being placed in.
Iron Chiselをブロックに設置する時の音が素材によって変わるよう変更。


-Changed the Grate recipe to consist of 5 Shafts in a '+' pattern, with either 4 Hemp Fibers or String in the remaining grid spaces.
Grateのレシピを変更。
5本の棒を+の字に配置し、4隅に麻糸か糸を置きます。



-Changed the Wicker Pane recipe to be shapeless with a piece of Wicker and a Grate.
Wicker Paneのレシピを変更。
GrateとWickerでクラフトします。



-Changed (reduced) the rate at which the Hardcore Spawn radius increases as the game progresses, to provide more overlap with earlier respawn areas. This is to further incentivize building up individual respawns and overall infrastructure, as there will be a greater chance of being able to make later use of it.
ゲームの進行に応じて変化するハードコアスポーンの距離を変更(減少)し、前の段階と多少リスポーン範囲が重なるよう変更。
これはインフラ整備の促進と、整備後のインフラを利用できる可能性を増やすためです。


-Changed how Hardcore Spawn works internally to provide more varied respawn locations. This doesn't change any of the related mechanics, it just refines the math involved some so that repeatedly respawning in the same place becomes less likely.
ハードコアスポーンに関する内部処理を変更し、リスポーン位置のランダム性を増やしました。
同じような位置に繰り返しリスポーンするのを調整しただけで、それ以外の変更はありません。


-Changed Giant Spiders to not have silk, and Skeletons to not have bows, when created by mob spawners. This is to reduce rare early game progression workarounds, and to be more consistent with spawner creatures not having weapons and armor.
巨大クモは糸を落とさなくなり、スケルトンの矢によって敵対しなくなるよう変更。
これはゲーム初期の進行回避策を減らし、武器防具を持たないスポナークリーチャーと一貫性を持たせるためです。
(ジョッキーを指しているのかスポナー産のクモを指しているのか不明。通常のクモが糸を落とさなくなったわけではない模様)
訳が間違っていたので書き直し
スポナー産の通常クモは糸を出さなくなり、スケルトンは弓を所持しないよう変更。
これは稀なゲーム初期の進行回避策を減らし、武器防具を持たないスポナークリーチャーと一貫性を持たせるためです。
(弓を単体クラフトで棒1糸1にできるため、クモかスケルトンどちらかのスポナーを見つけられれば糸に困らなかったためだと思われる。一貫性に関しては、以前からスポナー産ゾンビは武器防具を持たない仕様に合わせて。)


-Changed Anvils to not spawn in abandoned or partially abandoned villages given how useful they are now.
金床の有用性を変更したことに合わせて、廃れた村、半ば廃れた村には金床が生成されないよう変更。


-Fixed a problem with Hand Cranks, Turntables, and Mill Stones dropping the old Cobblestone blocks when they break.
ハンドクランク、回転台、石臼が壊れた時に通常の丸石ブロックをドロップしていた問題の修正。


-Fixed a problem where lightning strikes weren't traveling as far as intended when checking for nearby high points.
落雷が近辺の高い場所をチェックしていなかった問題の修正。


-Fixed an occasional crash that would occur with falling blocks.
落下ブロックによって時々ゲームがクラッシュすることがあった問題の修正。


-Removed the recipe for Chests that involves Planks. This means you'll now need to use a Saw to obtain Wood Siding to create chests, with the Hamper that's been added acting as an earlier storage solution.
木材からチェストを作るレシピを削除。
以後はノコギリを使って1/2木材から作ることになります。
チェストが利用可能になるまでは、追加されたHamperを使ってください。


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