2021年4月10日土曜日

BTW V4.ABCEEEFAb

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9531

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。



追記

バグ修正の更新(V4.ABCEEEFAb)

-Fixed a potential crash when converting an old Millstone inventory into a new one.
古い石臼を新しい物に置き換えた際、内部にアイテムが残っていた場合、クラッシュする可能性のあった問題の修正。



-Added Clay Piles as a new item. Clay blocks harvested without a shovel will produce Piles, much like with Dirt, but in the case of Clay only a Stone Shovel is needed for a full harvest. 2 Clay Piles may be combined in the crafting grid to produce a Clay ball.
新しいアイテム、粘土の粉を追加。
シャベルを使わずに粘土ブロックを破壊するとドロップします。
粘土の粉は2個合わせると粘土球になります。


-Added crafting sounds to the Anvil and Mill Stone.
金床と石臼の作成音を追加。


-Added new Blocks Of Oysters and the corresponding slabs, which may be piston packed out of 16 Creeper Oysters.
新しくオイスターブロックとそのハーフブロックを追加。
16個のクリーパーオイスターをピストンで圧縮して作ります。






-Changed Sandstone blocks to be harvested whole with Diamond Picks (or better), instead of through the isolate & chisel method of regular stone. The intent here is to make sandstone a more practical mid-game building material without saturating the early game with versatile building blocks. This applies to sandstone stairs and slabs as well.
石ブロックと同じような方法でしか採れなかった砂岩の収穫方法を変更し、ダイヤ以上のつるはしで回収できるように変更。
これは階段やハーフブロックも同様です。
目的としては、ゲーム中盤に使える建材を増やすことです。


-Changed the direction in which the Piston Shovel ejects items so that it's a little more consistent, similar to the changes to the Mill Stone in the previous release.
以前の石臼の変更と同様に、ピストンシャベルがアイテムを排出する方向を変更。


-Changed (increased) the loss of durability when an Iron Chisel is used to convert a Stump into a Workbench, to make doing so more of a strategic consideration rather than something you can just spam all over the place.
切り株作業台を作る時のIron Chiselの耐久消費量を増加。(耐久フルから5回で破損)
作業台を作る場所はよく考える必要があります。


-Changed Bone items to only stack up to 16, to be more consistent with other similar packable mob drops, and to further incentivize piston packing.
骨のスタック数を16に変更。
これは他の圧縮可能なモブドロップと一貫性を持たせ、ピストンによる圧縮を推奨するためです。


-Changed how the Fire Plough works internally to hopefully resolve some issues with it sometimes not working properly in SMP.
Fire Ploughの内部処理を変更し、SMP(サバイバルマルチプレイ)でうまく動作しないことがあった問題を解消。


-Changed how multiple hardcore respawns in the same area work to discourage some exploits.
(マルチプレイでの?)ハードコアリスポーンの悪用を防ぐよう動作を変更。
2018/08/14追記
次の日になるまではリスポーン時に体力・満腹度が全快しなくなるペナルティの追加。


-Fixed a problem where re-opening a Hamper while the lid was in the process of closing could cause a looping sound to be played.
Hamperの蓋を閉じる途中に再度開くと、開閉音がループする問題の修正。


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