2021年4月10日土曜日

BTW V4.A5 Pronged Poking

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9289

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。

-Added Hardcore Poking. This allows you to stick shafts into soft ground, primarily to test to see if it's stable before walking on it (falling blocks like sand will behave exactly as if a player had walked on them). You can also place torches on top of them if you're planning a luau.
ハードコア突っつき(Poking)を追加。
棒を土や砂などの柔らかいブロックに棒を突き立てることができるようになりました。
棒の上には松明やMOBの頭を設置できます。
支えのない砂ブロックの上に刺した場合 砂は落ちるので、ハードコアシンクホール対策として使用することもできます。


-Added the Dormant Soulforge as a new block which can be found in newly generated nether fortresses. It may also be crafted with 10 gold in an "I" pattern in the crafting grid (requires an Anvil/Soulforge), and may be melted down in the Crucible. This will hopefully make finding and exploring nether fortresses a more interesting and rewarding experience, and also inserts an additional fortress dependency into the progression.
Dormant Soulforgeを追加。
ネザー要塞内に生成されるようになります。
(既に生成されているエリアに、新たに配置されることはありません)
これは金インゴット10個でクラフトすることも可能です。
るつぼで還元することもできます。
Soulforge(金床)の作成にはDormant Soulforgeを使用するようになったため、
ネザー探索の重要度が増しました。
 



-Added the ability to cure zombie villagers back into the game, but it's now done with Soul Urns so that it's not accessible too early on. Note that unlike in vanilla, surrounding blocks like beds and iron bars do not affect the cure rate.
村人ゾンビを治療可能になりました。
ソウルアーンを投げつけることで治療可能です。
バニラとは違い、ベッドや鉄格子を周囲に置いて完治までの時間を短くすることはできません。


-Changed Soul Urns to have a maximum stack size of 16 to better match other throwable items, and got rid of their summoning of ghasts since that conflicts with their new role in curing zombies.
村人ゾンビの治療にソウルアーンを使用するようにした関係で、
ソウルアーンからガストが出てくることがなくなりました。
また他の投擲物と同じく、スタック数が16個になりました。


-Changed the Anvil's name to "Soulforge", and changed its recipe to require a Dormant Soulforge, Nether Star, and Soul Flux. As before, it may also be acquired through trading.
金床はSoulforgeという名前になりました。
クラフトや村人との取引には、Dormant Soulforgeが必要になります。
 



-Changed (tweaked) the types of villagers that spawn in the different village variants (abandoned, semi, etc.) to make the progression a bit more interesting.
ゲームの進行に変化を付けるため、半ば放棄された村、ほぼ無事な村などに出現する村人の種類を変更。


-Changed the blacksmith building in villages to have a Dead Weight, even when abandoned. This makes it a little more rewarding to find villages as you travel about.
放棄された村でも、鍛冶屋にデッドウエイト(バニラ金床)が生成されるよう変更。
インベントリに余裕があるなら、持って帰って溶かしましょう。


-Fixed problem that was causing potion particle effects to not display properly on mobs.
ポーションのパーティクル効果がMOBに対して正しく表示されていなかった問題の修正。


-Fixed vanilla crash when loading the options file from versions newer than 1.5.2. Unfortunately, this won't help on the first run of 1.5.2 when first installing the mod, but should at least prevent crashes if you switch back and forth between an existing BTW install and newer versions of Minecraft.
新しいバージョン(現在のランチャー?)でオプションファイルを読み込むとクラッシュしていた問題の修正。

※私の環境では、クラッシュはしなくなったものの、セーブデータがうまく読み込まれないことが多々あります。
※マイクラの再起動を繰り返せば直ります。


-Fixed some issues with leaves decaying when they shouldn't have. I think this may have also improved performance on chunk generation slightly.
葉ブロックの消滅処理を修正。
地形生成のパフォーマンスが少し改善されたと思います。


-Fixed a progression bypass I had accidentally built into Blacksmith trades in the last release.
前回の更新で鍛冶屋の取引に関する順序が間違っていた問題の修正。


-Removed ability to melt down the Flint and Steel item in the Crucible, as it just resulted in annoying gamey behavior for the sake of negligible returns.
火打石と打ち金がるつぼで還元できなくなりました。


-Removed a bit of nothing to worry about from the last release that didn't really work well with some of the other changes in this one, so I guess now would be a good time to totally freak out. On the bright side, there's still at least one thing left not to be the least bit concerned with.
前回の更新で追加した「ハードコア心配するな」の2つの要素のうち、1つがうまく動作していなかったため削除。
もう1つは動作しているので心配いりません。

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