2021年4月10日土曜日

BTW V4.A7 Squid A Swimming

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9331

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。

-Added smoothstone stairs, made with 6 smoothstone blocks or 3 Moulding in the usual patterns.
石の階段を追加。
石ブロック6つか1/4石ブロック3つで作成できます。


-Added Rotten Flesh and Bone slabs. They're created with the usual 3 blocks in a horizontal line in the crafting grid.
腐肉ブロックと骨ブロックのハーフ版を追加。
横に3つ並べて作成します。


-Added some localization (language translation) capacity to Better Than Wolves. At present it's limited to block and item names, with some message strings still hardcoded, but the underlying implementation allows translation into any language that Minecraft 1.5.2 supports, and also provides functionality for add-ons to easily add their own custom language files as well. I won't be maintaining or distributing translations myself, but anyone who wishes to do so is welcome to.
BetterThanWolvesの翻訳機能を追加。
現在はブロックやアイテムの名前にしか対応していません。
私(作者)自身で翻訳をしたり、翻訳ファイルを配布することはありませんが、そうしたい方がいれば歓迎します。


-Added Carved Pumpkins as separate blocks from Pumpkins. Carved Pumpkins are produced by crafting Pumpkins, while Jack'o'Lanterns are now created by combining Carved Pumpkins and a torch. Pumpkins found in the wild will now either be Carved, or regular Pumpkins depending on whether you're within the Hardcore Spawn radius.
彫られたカボチャを追加。(通常のカボチャは顔なしになった)
カボチャをクラフトすることで作成でき、ジャック・オ・ランタンはこの彫られたカボチャと松明で作成します。
ハードコアスポーン範囲内に生成されるカボチャは彫られたカボチャになり、通常のカボチャはハードコアスポーン範囲外で見つけることができます。
(クラフトガイドでカボチャの種が表示されなくなっているが、カボチャをクラフトする時に種が4つ出てくる)


-Changed Melon and Pumpkin growth so that they'll happily crush neighboring plants with their fruit to make growing them a little more interesting and space consuming. They will crush their own stem if all surrounding blocks are blocked for growth. They have been changed to grow on pretty much any block with a solid top surface. Their stems are also directional, attaching to a specific plant which will return to an earlier growth stage on harvest, and they have a greater number of growth stages now, slowing down overall production some.
カボチャとスイカの成長の仕方を変更。
実の生る場所にブロックがある場合、茎のある場所に実ができ、茎は破壊されます。
土に限らず、大半の堅実な上面を持つブロックに実が生るように変更されました。(非透過ブロック全般?)
成長段階が増え、全体的な生産がいくらか遅くなります。


-Changed (increased) hunger cost for jumping while sprinting to prevent several exploits.
走っている時のジャンプで消費する満腹度が増加。


-Changed cactus blocks so that they can only be placed /replanted in Planters. Similar to the recent lily pad change: too sploity.
アイテムのサボテンがプランターにしか植えられないよう変更。
これはスイレンの葉と同じような理由からです。
(序盤からサボテンで防壁が作れたから?)


-Changed boats so that they'll break apart if they fall from a height onto hard ground.
ボートが高いところから固い地面に落ちた時、破壊されるよう変更。


-Changed Blocks of Bone and Flesh to drop full blocks on harvest, rather than individual items, to better suit the inclusion of slabs of the corresponding types.
腐肉ブロック、骨ブロックを破壊した時にバラけずブロックのままドロップするよう変更。


-Changed (increased) the player's movement rate on Bone Blocks to better facilitate paving the planet with the broken remains of your fallen foes.
骨ブロックの上での移動速度が上昇。
(ハードコアムーブメントの固いブロック扱いになった)


-Changed the Hardcore Player Names config file setting to have an additional option so that names won't be visible behind blocks and other obstructions. This setting is server side and will be automatically relayed to players.
ハードコアプレイヤーネームの設定に追加オプションを追加。
ブロックなどの障害物の後ろにいるプレイヤーの名前が表示されないようにできます。
この設定はサーバー側で自動的にプレイヤーに中継されます。


-Changed (refactored) how config file loading works internally to simplify things a bit. This should have no noticeable impact during play.
コンフィグファイルの読み込み処理の変更。


-Changed (refactored) how blocks determine which tools are effective on them internally.
ブロックに対する適正ツール判別の処理を変更。


-Changed (refactored) a bunch of other more minor aspects of how blocks and items initialize internally to help facilitate the process of creating new blocks and items.
ブロックやアイテムの初期化処理を変更し、新しいブロックやアイテムを追加する際の工程を容易に。


-Fixed vanilla problem where boats would be considered to be falling indefinitely while on the surface of water, potentially killing the player after long journeys.
ボートに乗っている間 落ち続けていると処理され、突然死亡するバニラのバグを修正。


-Fixed problem where lily pads could still be placed on the sides of blocks.
ブロックの側面を狙うとスイレンの葉が設置できた問題の修正。


-Fixed problem where villages and other structures far from spawn (beyond around 50 kilometers) would sometimes be abandoned or looted.
50kmを超えるような遠くの場所でも放棄された村や略奪された寺院が生成されていた問題の修正。


-Fixed vanilla problem where sitting wolf cubs would sometimes teleport to their owning player when they grew up.
オオカミの子供が成長する際にプレイヤーの元へテレポートしてくるバニラのバグを修正。


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