2021年4月10日土曜日

BTW V4.AAAAAAABBB

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9400

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。


-Added a visual indicator of whether some storage blocks contain items.
一部のストレージブロックにアイテムが含まれているかどうかを視覚的に表示します。
(Wicker Basketにアイテムが入っていると少し膨らむ)


-Changed the way Raw Mutton looks in order to make it more visually distinct from Cooked Mutton.
生の羊肉と焼けた羊肉の違いが分かりやすくなるよう見た目を変更。


-Changed the name of Coal Dust to better communicate its use.
Coal Dustの名前を変更。(Pile of Coal Dustになった)


-Changed how fire renders internally to hopefully help with issues with some texture packs.
一部テクスチャパックでキャンプファイアの火のグラフィックがおかしくなっていたため、
レンダリング方法を変更。


-Changed the starter chest to be less so.
スターターチェスト(ボーナスチェスト)が弱体化されました。
(チェストからWicker Basketに変更)


-Changed the Grate and Wicker Pane recipes to require Wood Moulding rather than just Shafts.
Grate(棒の格子)、Wicker Pane(サトウキビから作れる格子)を作るには
Wood Moulding(1/4木材)が必要になりました。


-Changed the way torches work internally so that they're added to your inventory in a more intuitive manner and to hopefully reduce or eliminate the flicker that would occur sometimes in SMP.
松明の内部処理を変更し、インベントリに追加される時の動作を変えたり、SMP(サバイバルマルチプレイ)時にたまに発生するフリッカーを減らしました。


-Changed some log types to not be fully transparent to light.
いくつかの原木のタイプ(形状が変わった原木?)は完全に光を通さなくなりました。


-Changed some dirt slabs to be able to combine with grass slabs.
草ハーフブロックと組み合わせられるよう、いくつかの土ハーフブロックを変更。


-Changed Shafts and some torch types to be crushed by falling blocks.
棒、松明は落下してきたブロックによって破壊されるよう変更。


-Changed chest minecarts to not be quite so chesty.
チェスト付きトロッコのチェストは脆くなりました。
(アイテム化する際 棒と木屑になる)


-Removed the Workbench from villages.
村に生成される作業台を削除。


-Removed generated torches in villages and abandoned mines.
村、廃坑に生成される松明を削除。


-Removed the early game glass recipe.
ゲーム初期のガラスのレシピを削除。(かまどでは作れなくなった)


-Fixed problem where using the number keys to swap items to the hotbar would sometimes cause the relevant slots to display the wrong item.
数字キーを使ってホットバーのアイテムを切り替えると、アイテムの表示がおかしくなることがある問題の修正。


-Fixed a problem with blocks under destroyed snow not always rendering correctly.
破壊された雪の下のブロックが常に正しくレンダリングされないという問題の修正。



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