2021年4月10日土曜日

BTW V4.AAABBBA

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9402

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。


-Added the ability for some specific blocks to spread fire between each other. This does not affect pre-4.AAAAAAAAAAHHHH blocks or builds.
いくつかのブロックに火が燃え移る特性を追加。
これはV4.AAAAAAAAAAHHHHより前のバージョンの物には影響しません。


-Changed the player inventory to not get wet when only partially submerged.
部分的(1ブロックの深さ)にしか水に浸かっていない場合、インベントリ内の松明が消えないよう変更。


-Changed how the compass renders internally to hopefully prevent some exploits.
コンパスの描画処理を変更。
(自分のインベントリに入っている時のみ機能するようになった)


-Changed netherrack to require iron or better tools to harvest, and increased its toughness to tools in general slightly.
ネザーラックの回収には鉄以上のツールが必要になるよう変更。
また、適正外ツールで破壊するのにかかる時間が少し増加。


-Changed grinding of netherrack to resolve the issue of it being too unpleasant to stand nearby due to the noise.
ネザーラックを石臼で挽く際の騒音を変更。
(音量は変化なし、声の間隔がやや長くなった?)
追記:近くに居ると吐き気デバフが付くようになった(最初クリエイティブで検証していたので気付きませんでした)


-Changed how torches work just a wee little bit that will most definitely not result in anyone dying in unexpected ways, and which in no way motivated me to release this as quickly as possible while subtly hiding this change towards the end of the log where no one will notice.
松明の動作を少し変更。
これにより、予期せぬ死に方をする人がいなくなるでしょう。
微妙に誰も気づかないだろうログの終わりに向かって、この変更を隠しながら、私は可能な限り迅速にこれを解放するために動機づけられない方法でいます。
(後半は読解力不足につき機械翻訳そのまま)


-Fixed a problem where the starter not-chest might have not-stuff in it.
ボーナスチェスト(Wicker Basket)の中身が入っていなかった問題の修正。

0 件のコメント:

コメントを投稿