2021年4月10日土曜日

BTW V4.AABBBbbbbbb

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9435

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。



2018/04/23追記
バグ修正の更新(V4.AABBBbbbbb)bが2個増えた

-Fixed a problem with wool knit colors only displaying as black in multiplayer. Unfortunately this causes some loss of fidelity when mixing colors when creating the knit (most will mix to grey unless identical colors are used), but I'll attempt to improve on that in the future.
編み物やウールニットのマルチレイヤー表示が黒色のみになっていた問題の修正。
この修正により、残念ながらニット作成時の色の忠実度は失われました。
(違う色を混ぜた場合、大抵は灰色になります)
将来的には改善するつもりです。


-Fixed an issue with some smoke particle effects acting weird when the player got near to them.
プレイヤーがレンガかまどに近付くと、煙のパーティクルが不自然に出ていた問題の修正。


2018/04/23更に追記
バグ修正の更新(V4.AABBBbbbbbb)bが1個増えた
-Fixed a problem where wool knit colors were not mixing properly when creating wool armor.
羊毛の服を作る時、色の混ざり方が正しくなかった問題の修正。



-Added Hardcore Knitting.
ハードコア編み物を追加。


Pointy Stick2本で編み棒
編み棒と羊毛2つで編み物
編み物を持って右クリックを押し続けるとWool Knitが完成 結構長い
(途中で離してもリセットされたりはしません)
羊毛の服はWool Knitからしか作れなくなった


-Added a new interface for interacting with one of the early game blocks. Note that nothing you had in it will be lost. Just right click on it with an empty hand to retrieve any previously stored items.
ゲーム初期のブロックのインターフェースを新しい物に変更。
(レンガかまどのGUIがなくなった)
この変更で更新前に入れていたアイテムが消えたりすることはありません。
更新前に収納していたアイテムを取り出す時は何も持ってない状態で右クリックしてください。



-Added conversion recipes for a few early game items to turn them into saw dust. This acts as a backup method for burning them in a pinch.
ゲーム初期のいくつかのアイテムを木屑化するレシピを追加。
燃料がない場合にこれで助かるかもしれません。


-Changed stone picks to provide an enhanced sense of soul crushing suckitude.
石つるはしの魂を砕いて吸う感覚を強化しました。(?)

石つるはしでは石ブロックを破壊するのに2回掘らないといけなくなったが、
そのことを指しているのか不明。


-Changed cobble slabs to be craftable in the player's inventory.
プレイヤーのインベントリ(2x2のクラフト)でゆるい丸石ハーフが作れるよう変更。


-Changed stone and dirt to drop whole blocks when harvested with the appropriate tools.
石、土を適正ツールで破壊した際、(ゆるい状態の)ブロックでドロップするよう変更。


-Changed stone pickaxe recipe to use three stone and the stone axe to use 2 to be more consistent with other tools of the same type.
石のつるはし、オノの作成に使う小石を3個、2個に変更。
(石のオノ、シャベルは不定形レシピに変更)


-Changed spider silk drops to be slightly more random. The overall mechanism remains unchanged from last release however.
クモの糸のドロップをややランダムに変更。
その他は前回の更新から変わっていません。


-Changed spiders to not lose interest in the player quite so easily in sunlight if they are actively engaged in combat. However they now have a greater tendency to chill out when you're not fighting them.
攻撃を受けたクモは、日光を浴びても簡単には戦闘を止めなくなりました。
しかし、戦闘していない場合はより冷静になる傾向にあります。


-Changed (increased) the duration of food poisoning to make eating uncooked food less effective.
食中毒の持続時間が増加し、調理していない物を食べるのは効率が悪くなりました。


-Changed how one of the early game blocks detect collisions slightly, so that it's easier to click on blocks neighboring it.
ゲーム初期のブロック1つの衝突を検出する方法を変更。
隣接するブロックをクリックする方が簡単です。(?)


-Changed the old (non flammable) versions of workbenches chests, and webs, in item form to have different "Old Foo" names, and added conversion recipes for them to turn them into the new items. This is to avoid confusion with them not stacking with the newer ones.
古い(燃えない)作業台やチェスト、クモの巣の名前の前に"Old"と付くようにし、
単体クラフトで新しい(燃える)物に変換できるようにしました。
これらはスタックせず区別し辛かったためです。


-Changed fire to deliver a mild burning sensation.
火をより燃焼感が出るように変更。(?)


-Changed creepers to be slightly more dangerous to toy with.
クリーパーをおもちゃにするのは少々危険になりました。(?)


-Changed nether portals to have slightly broader lighting requirements in terms of the types of fires within them.
ネザーポータルの光量を変更。


-Changed rotten flesh and bone blocks so that they can *only* be created through hardcore packing with pistons, and not through the crafting grid.
腐った肉と骨のブロックはハードコアパッキングでのみ作成できるよう変更。


-Changed carved pumpkins to not drop as an item when destroyed.
彫られたカボチャを壊してもアイテム化しないよう変更。


-Fixed a problem with collision volumes on some mod blocks (like the Soulforge) where they weren't being rotated correctly.
いくつかのMODブロック(Soulforgeなど)の当り判定が正しくなかった問題の修正。


-Fixed a problem where the old non-flammable chest blocks would not display properly next to the new flammable ones.
新旧のチェストを隣接させた時、正しく表示されていなかった問題の修正。


-Fixed a problem with placed shafts not always rendering all their sides.
側面に刺した棒の表示がおかしくなっていた問題の修正。


-Fixed problem with the Millstone applying ranged effects while ignoring height.
石臼の(吐き気になる)効果が高さを無視していた問題の修正。


-Fixed a problem with items rendering within mod blocks sometimes being at the wrong angle when using the fast graphics setting.
グラフィック処理をFast(処理優先)にしていた時、いくつかのMODブロックの表示がおかしくなっていた問題の修正。


-Fixed problem with Stump Remover not working on some stump types.
切り株除去アイテムが切り株の段階によっては使用できなかった問題の修正。


-Fixed problem where chests and some stairs couldn't be harvested with silk touch.
チェストや階段がシルクタッチでも回収できなかった問題の修正。


0 件のコメント:

コメントを投稿