2021年4月10日土曜日

BTW V4.AACK

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9457

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。


-Added Hatsies for Zombies and Wolfsies Hatsies with enhanced Hoofsies and Boomsies.
(機械翻訳にかけても単語に分けてぐぐっても意味が解りませんでしたorz)


-Added crafting sounds for various forms of clothing and armor.
服や鎧の作成音を追加。


-Added recipes for Wood Fences, involving 6 Wood Planks in the pattern other fence recipes use.
木のフェンスのレシピを追加。
木材6つを2x3に並べて作ります。


-Added the vanilla recipe for Fence Gates (4 Shafts and 2 Planks, "SPS", "SPS") back in.
バニラのフェンスゲートのレシピを追加。
[棒 木材 棒]
[棒 木材 棒]


-Added lower tech Trap Door recipe (2 Shafts and 4 Planks, "PPS", "PPS"), and changed the high efficiency recipe to match (siding instead of planks).
トラップドアのレシピを追加・変更。
[木材 木材 棒]
[木材 木材 棒]
効率レシピを使う場合は、木材の部分をsiding(1/2木材)にする。


-Added the Spider Jockey origin story.
スパイダージョッキーの起源の話を追加。(?)


-Changed Squid to have Nothing To Worry About. Poor things were far too tense.
イカの「ハードコア心配すんな」を変更。
貧しいものはずっと緊張していた。(?)


2018/06/22追記
イカのネザー化
ネタバレ「ネザー化後、一定時間毎に垂直に跳ねるようになり、時間経過または跳ねた時に確率?でガストに変身する



-Changed how wool colors blend during knitting to hopefully generate more intuitive results, and less grey.
編み物の色のブレンド処理を変更。
灰色が少なくなりました。


-Changed the way health and hunger status penalties are handled internally, to hopefully reduce some client / server synchronization issues when mining blocks with such penalties in effect.
体力と満腹度のペナルティの内部処理を変更し、ペナルティを受けた状態でブロックを破壊する際のクライアント/サーバー間の同期ズレの低減を図ります。


-Changed the way the early game fire starters work to make them more resistant to multiplayer lag.
ゲーム初期のファイヤースターターの処理を変更し、マルチプレイのラグに対してより耐性を持つように変更しました。


-Changed the way spits work to disincentivize gamey behavior involving selectively punching blocks at various times in the early game.
ゲーム初期のさまざまなタイミングでブロックを選択的に打ち抜くことを含むゲーム的振る舞いを消滅させる方法を変更しました。(?)


-Changed the Knitting Needle recipe to require undamaged Pointy Sticks for similar reasons.
編み棒のクラフトには耐久を消費していないPointy Stickしか使用できないよう変更。


-Changed Baskets to be crushed by falling blocks.
Wicker Basketsが落下するブロックによって破壊されるよう変更。


-Changed the Hibachi to not instantly incinerate tree stumps.
火鉢で簡単に切り株の焼却ができないよう変更。
(燃えなくなったという訳ではない模様)


-Changed several types of wood blocks to not drop intact when harvested with a Stone Axe, but to harvest whole with iron or better, for greater consistency between the various early game blocks. I tried to cover as many as possible, but given the large number involved please let me know if I missed any.
いくつかの木製ブロックは石斧でもそのまま回収できていましたが、初期ゲーム・ブロック間での一貫性を高めるために鉄以上の斧で回収できるよう変更しました。
(チェストやホッパー、スクリューポンプなどを石斧で壊すと、素材に戻る上 若干損する)
もし私が変更すべきところを見落としていたら教えてください。


-Changed workbenches to not harvest as quickly to better communicate that they always break on removal.
作業台が素早く回収できない(壊すまで少々時間がかかる)よう変更。


-Changed Wicker Baskets to have a bit of hardness to help prevent them being accidentally broken.
Wicker Basketsを誤って壊してしまわないよう、若干硬くしました。


-Changed Brick Ovens to not allow snow to accumulate on top of them when they are burning.
レンガかまどに火が付いている間は上に雪が積もらないよう変更。


-Changed (refactored) how Zombies, Squid, Spiders, and Creepers work internally to help simplify some of the mod code.
ゾンビ、イカ、クモ、クリーパーの動作に関する内部処理を整理しました。


-Changed Ghast navigation so that they're reluctant to enter water or lava.
ガストが水や溶岩に入るのを嫌がるように変更。


-Fixed an issue with villagers still having a trade involving a stone furnace, even though they are no longer craftable.
村人取引で石製のかまどを要求されることがあった問題を修正。


-Fixed a problem where several mod fence recipes were outputting only 2 blocks instead of 6.
いくつかのModフェンスレシピが6個ではなく2個のブロックしか出力しないという問題を修正。


-Fixed problems with bricks being hardcore packed where it would take only 4 rather than the 8 bricks, and where the resulting block was created with mortar already applied.
レンガのハードコアパッキングに関する問題の修正。
8つ必要なところ、4つでレンガブロックが作成できていました。


-Fixed problem where the cracks weren't being displayed properly on Brick Ovens and Campfires when they were being harvested.
レンガかまどやキャンプファイアを破壊する際、ヒビがきちんと表示されていなかった問題の修正。


-Fixed an issue where creating Groth in a Cauldron would return a non-loose dirt block.
大鍋でネザー菌糸を作成する際、ゆるんでいない通常の土ブロックが返ってきていた問題の修正。


-Fixed problem with wolves sometimes being excessively chill about other wovles getting attacked nearby.
オオカミが攻撃を受けても近くのオオカミが反応しないことがあった問題の修正。


-Removed the Ghast spawn from Hoppers as it was never intended as a farming method, and with the removal of Ghasts from Soul Urns, had unfortunately become the default method of summoning them.
ホッパーからガストが召喚されることはなくなりました。
ソウルアーンからガストが出なくなって以来、ホッパーを使ったガスト狩りが基本となっていたためです。


-Removed vanilla "Zombie Sieges". They didn't appear to be working anyways, were not a particularly well understood or compelling mechanic if they did, and were complicating the mod code unnecessarily.
バニラのゾンビ襲撃イベントを削除。
元々動作うまく動作していなかった上、Modコードの複雑化の一因だったためです。

2 件のコメント:

  1. いまだA2のBTWで遊んでるんですけど今のバージョンに変更したら生きていける気がしないっすねぇ・・・やっぱ何かしら新しい飴の部分がないとバージョン上げる気になれない

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  2. >>1
    最初の立ち上がりがほとんど運ゲーですからねー
    あとレンガかまどが1個ずつしか焼けなくなっちゃったのがだいぶ面倒ですね
    FC氏はかまどがアイテム保管に使われているのをなんとかしたかったそうですが・・・

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