2021年4月10日土曜日

BTW V4.AAHHHHHHhhhhhh

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9461

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。


-Added a slightly decreased sense of soul crushing despair to the early game as part of my ongoing balancing efforts. Yes, this means I just made things slightly easier for once, but please be assured that I'm having a full set of medical tests conducted.
バランス調整の一環として、ゲーム初期の魂を粉砕する絶望感をわずかに減らしました。
(序盤のキツさから来るプレイヤーへの精神的ダメージの事?)
これはゲーム初期の難易度緩和を意味しますが、私はいたって正常です。


-Added some Reeds to newly generated Jungle biomes to provide additional sources of them in the early game.
サトウキビの新しい入手手段として、ジャングルバイオームにも生成されるようになりました。


-Added the Bone Club as a new early game weapon. It's an upgrade over the wood one, and is crafted with two bones in a vertical line.
ゲーム初期の武器として、骨のクラブを追加。
木のクラブの上位版で、骨2本を縦に並べて作ります。
(攻撃力は石斧と同程度、耐久20)


-Added "smouldering" state to the Campfire, that will allow you to relight one that's burned out for some time afterwards, just by adding fuel. Note that any cooking progress is lost when this happens, and it takes time for the fire to fully relight, so it's still important to tend your fires.
キャンプファイアに「くすぶり」状態を追加。
燃料を追加すれば再び燃え上がりますが、調理の進行は失われ、完全に燃え上がるのに時間がかかるため、火を絶やさないことが重要です。


-Added the ability to place most tools as blocks, to act as an early game storage alternative and decorative option. They may only be placed on blocks that each particular tool is effective on (axes on logs for example).
ゲーム初期のストレージの代わりになるよう、ほとんどのツールをブロックとして設置できる機能を追加しました。
特定のツールが有効なブロックにのみ設置できます。(原木に斧など)



-Added a new Clay Block which is crafted with 9 Clay Balls either in the crafting grid or through Hardcore Packing. For the most part it's functionally equivalent to the old naturally generated Clay blocks, which have been changed to have a new look, and to only drop a single Clay Ball and some dirt when harvested. Note that the new ones need to be supported by a block below them (like other Unfired Pottery), which may affect existing Pottery builds. The old ones may be converted to 9 Clay Balls in the crafting grid if you have any in storage.
新しい粘土ブロックを追加。(既存の粘土ブロックはUnfired Clayという名前に)
Unfired Clayは9つの粘土球を3x3に並べるか、ハードコアパッキングで作ります。
自然生成される(されていた)粘土ブロックは収穫しても粘土球1つと土の粉を落とすだけになります。
Unfired Clayは、下に支えとなるブロックがないとアイテム化します。
この変更により、自動陶芸施設に影響が出る可能性があります。
Old Unfired Clayを所持している場合は、単体クラフトで粘土球9つに変換することができます。

↑新しい自然生成粘土ブロック
水中だとやや見つけ辛い


-Added conversion recipes from Iron and Gold Ore blocks, to Chunks of Iron and Gold Ore.
鉄と金の鉱石ブロックをチャンク(塊)に変換するレシピを追加。


-Added Mycelium slabs, and the ability for Mycelium to spread to loose dirt.
菌糸ハーフブロックを追加。
それから菌糸がゆるい土ブロックに伝播するようになりました。


-Changed (tweaked) the efficiency of the Pointy Stick and Sharp Stone to be slightly faster, to provide a little more wiggle room in the first day, and to help differentiate them from using your hands, and from each other.
Pointy StickとSharp Stoneの効率をわずかに高め、初日にもう少し余裕が持てるにしました。


-Changed (tweaked) Unfired Bricks to cook more quickly in the sun.
レンガの天日干しが少し早く終わるようになりました。
(20分→10分)


-Changed (tweaked) Chunks of Iron and Gold Ore to be crafted with two piles of the associated type rather than four.
鉄と金のチャンクを粉2個で作れるよう変更。


-Changed the name of the Club to "Wood Club" and gave it knockback to make it slightly more worthwhile.
クラブの名前を木のクラブに変更し、ノックバックが発生するようにしました。


-Changed how Groth, the Brick Oven, snow, stairs, and slabs work internally to help improve rendering performance.
ネザー胞子、レンガかまど、雪、階段、ハーフブロックの描画処理を変更しパフォーマンス改善を図ります。



2 件のコメント:

  1. 流石に初期の武器がなさすぎてほぼ敵から逃げるだけなのを改善してくれた?ような感じの調整なんですね、火がいきなり消えない調整は悪くないとは思うけどもできればもうチョット火がつきやすくですね・・

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  2. >>1
    棒2本の火起こし器が性能悪いのはまぁ仕方ないかなって思わなくもないですが
    調理時間が長すぎるのがなんとも

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