2021年4月10日土曜日

BTW V4.AB4 Bonnets

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9473

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。


-Added Loose Cobble and Loose Brick Stairs. Both are created with 6 of the corresponding items in a stair pattern. Once placed, mortar may be applied to them, in the same manner as other such blocks.
ゆるい丸石とゆるいレンガの階段ブロックを追加。
配置後は他のブロックと同じようにモルタルを適用することができます。

モルタル=粘土球、スライムボール、ネザースラッジ


-Added a new system for placing the various forms of Cobblestone and Brick blocks. The way this works, if you place the loose version of the block, connected to another of the same material (eg. brick next to brick) that already has mortar applied (Clay, Slime, or Nether Sludge), it will stay in place for a brief time before collapsing. This gives you a chance to apply mortar to the new block before it falls, to fix it in place. In addition to spanning gaps, this also allows you to place blocks like upside down slabs and stairs.
丸石やレンガブロックを様々な形態で配置できるよう、新しいシステムを追加。
モルタルが適用されているブロックの隣に、同じ材料のゆるいブロックを置くと、すぐには落下せず短時間留まります。
その間にモルタルを適用することで固定させることができます。
これにより、側面にハーフブロックや逆さ階段を設置することが可能です。


-Added the ability to retrieve tools placed as blocks by right clicking.
ブロックとして配置したツールを右クリックで取得する機能を追加。


-Added the ability to use Nether Sludge as mortar.
ネザースラッジにモルタルとしての機能を追加。


-Added a more detailed change log for version 4.AAAAAAAAAAHHHH below, which I wrote back when I was working on it.
(read me内の)更新情報にV4.AAAAAAAAAAHHHH以降の情報を追加。
これは私が作業中に書いていた物です。


-Changed the look of Wicker Baskets containing items, to make their state a bit more evident.
アイテムの入っているWicker Basketsの外見を変更し、もう少し分かりやすくしました。


-Changed (refactored) the way falling blocks (sand, gravel, etc.) work internally to make it easier to add new blocks of this type (like the stairs in this release).
落下するブロック(砂や砂利など)の内部処理を変更し、今後このタイプの新しいブロック(今回の更新にあった階段のような)の追加を楽にします。


-Changed (refactored) how many slab blocks work internally for similar reasons.
同様の理由で、積み重なっているハーフブロックの内部処理も変更。


-Changed how mining speed modifiers due to stuff like hunger and health work internally once again to try to reduce desync problems between client and server. I made some modifications to the networking code for this, which will result in you getting promptly booted if you join a server running an older version.
体力や満腹度のペナルティによる採掘速度の変化の処理を変更し、サーバー/クライアント間の同期ズレ問題の解消を再び図ります。
このためにネットワークコードをいくつか変更しました。


-Fixed a problem that could cause a crash when placing a tool at the same time as using it to harvest a block. In the process, I also just prevented placing tools while harvesting entirely as it felt rather strange.
ブロックの収穫と同時にツールを配置するとクラッシュすることがある問題の修正。


-Fixed a vanilla issue where mobs wouldn't catch fire in sunlight if standing on slabs or other partial blocks.
ハーフブロックやその他の分割ブロックの上では、モンスターが日光に当たっていても火が付かないバニラの問題を修正。


-Fixed how annoying Ghast sounds can be in the overworld, similar how I fixed grinding Netherrack in the past.
オーバーワールドでガストの声が邪魔になるのを修正。
過去のネザーラックすり潰しの修正と同じようなものです。
(ある程度離れると聞こえなくなる)


-Removed Hardcore Sinkholes from the mod, as the random deaths that were sometimes caused by this feature were too punishing given how much more demanding the early game has become.
ハードコアシンクホールを削除。
この機能による予測不能な死があまりに厳しかったためです。


-Removed Redstone from loot chests close to the surface due to its progression breaking properties.
進行の乱れになるため、地表付近のチェストからレッドストーンを削除。


-Removed Pumpkin Seeds from the same.
同様に、チェストからカボチャの種を削除。

2 件のコメント:

  1. 木の棒の消費が激しいのに使わざるを得なかった砂漠が生きやすくなったよ!その代わりチェストの種奪うから!鞭がひどすぎるような・・・

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  2. >>1
    砂漠を通るだけで心臓ドキドキだったから、それから開放されただけでもうれしいです・・・

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