2021年4月10日土曜日

BTW V4.ABCDEFPotato c

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9492

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。



2018/06/18追記
バグ修正の更新(V4.ABCDEFPotato c)

-Fixed a problem where the Minecart With Chest crafting recipe wasn't working.
チェスト付きトロッコのレシピが機能していなかった問題の修正。


2018/06/17追記

バグ修正の更新(V4.ABCDEFPotato b)

-Fixed potential crash when placing Campfires immediately next to Snow or Ice blocks.
雪か氷ブロックの隣にキャンプファイアを置くとクラッシュする可能性のある問題を修正。



-Added a whole new set of snow blocks that serve as an early game building material. The details of these are left to the player to discover, but one thing to note is that you can build out sideways with them if proper care is taken. Old snow blocks have been renamed as "Old Snow", and may no longer be crafted.
ゲーム初期に使えるブロックとして、新しく雪ブロックを追加。
(粉や小石を固めてゆるいブロックにするのと同じ感覚)
古い雪ブロックは"Old Snow"という名前になり、クラフト不可になる可能性があります。


-Added the ability to partially open Wicker Baskets by right clicking on them. Note that the baskets will close automatically when you walk away, but you can also close them manually by clicking on the edge of the lid (a box will appear when you're over the right area).
Wicker Basketsに、右クリックすることで蓋が開く機能を追加。
バスケットから少し離れると自動で閉まりますが、蓋の端を右クリックして閉じることもできます。


-Added ability for Lava to set nearby blocks on fire directly. This applies to stuff like Campfires, Unlit Torches, and Logs, that can burn without a neighboring fire block. Keep this in mind if you have any weird builds like Lava running through Log sluices or what have you.
溶岩に機能を追加。
近くにあるキャンプファイヤや灯っていない松明、原木などへ直接点火することができます。


-Added the ability for Ice and Snow Cover blocks to melt due to nearby fire sources, rather than just due to light levels. Please keep this in mind if you have any structures built out of ice.
氷ブロックや雪が熱源の近くにある場合、光レベルに関係なく溶けるようになりました。
それらのブロックを使って建築している場合は注意してください。


-Added the ability for Fire Charges to directly ignite blocks like Campfires, Brick Ovens, and Torches when used by the player.
ファイヤーチャージに機能を追加。
プレイヤーが使用した場合、キャンプファイアやレンガかまど、松明などに点火できます。


-Change Snow Cover blocks to drop Snowballs regardless of whether they are harvested with a shovel.
雪を収穫した時、シャベルを使用せずとも雪玉がドロップするよう変更。


-Changed the texture on Wicker Baskets to provide an indication of which way they are facing.
Wicker Basketsのテクスチャを変更し、どの方向が正面か分かりやすくしました。


-Changed Ghasts to drop Fire Charges instead of Nitre to make farming them a tad more rewarding.
ガストのドロップするNitre(硝石)をファイヤーチャージに変更。


-Changed Zombie AI to make them a little more interested in accessorizing their wardrobe.
ゾンビのAIを変更し、洋服ダンスのアクセサリーに少し興味を持たせました。(?)


-Changed the way cooking items are positioned within the Brick Oven so they're a little more visible, and so that they orient correctly to the direction the oven is facing.
レンガかまど内に置いた物が正面を向くよう配置を変更。


-Changed how items eject from Wicker Baskets so that they tend to travel towards the front of the basket.
Wicker Basketsから取り出したアイテムがバスケットの前面に飛び出す傾向になるよう調整。


-Changed (adjusted) the selection box on Chewed Logs and Log Spikes to be a little less obtrusive.
Chewed LogsとLog Spikes(形状が変わった原木)の選択ボックス(黒い縁取り線)が目立ち難くなるよう変更。


-Fixed a problem with Ghast sounds in the overworld, that was causing them to be louder than intended when they weren't attacking anything.
オーバーワールドのガストの声が大きくなることがあった問題の修正。


-Fixed a problem where Bloodwood Saplings couldn't plant themselves if Ash was covering a Soulsand block.
ソウルサンドの上に灰が積もっていた場合、ブラッドウッドの苗木が植えられなかった問題の修正。


-Fixed vanilla problem where you could mine blocks while using an item, like drawing a bow, blocking with a sword, or eating food.
弓を引く、剣で防御する、食べ物を食べる、などのモーションをしながらブロックを殴れていたバニラの問題を修正。


-Removed the generation of Ash from the burning of Bloodwood leaves, as it didn't really suit the nether very well.
ブラッドウッドの葉を燃やしても灰が生成されないよう変更。
それはネザーにはあまり適していなかったからです。


-Removed the ability to place string as a block, as it never worked particularly well and conflicts with some of the design intent behind early game storage of items as blocks in the mod.
糸をブロックとして設置する機能を削除。
設置して保存するという行為が、ゲーム初期の設計から外れているためです。


-Removed the crafting recipes for Tripwire Hooks given the above, and given they're duplicate functionality with the Lens that never suited the mod very well. I probably should have just done this when they were first released, but I was much more timid about removing vanilla features back then. You can still melt them down for a bit of iron in the Crucible if you have any laying about.
トリップワイヤーフックのレシピを削除。
役割がレンズと被っているためです。
もっと早くそうするつもりでしたが、私はバニラの機能を取り除くことに臆病です。
もし所持しているトリップワイヤーフックがある場合、るつぼで溶かすことができます。


-Removed the Tripwire and Dispenser traps from newly generated jungle temples to fit the above. Also removed all remaining Piston and Redstone blocks from newly generated non-looted temples to negate their sometimes progression-breaking impact.
新しく生成されるジャングルの寺院からトリップワイヤーとディスペンサートラップを削除し、上の変更と合わせました。
また、略奪済みのジャングル寺院からレッドストーン関連の物を削除し、技術レベルが一気に進まないようにします。


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