2021年4月10日土曜日

BTW V4.ABCF:dancer::poo::dancer:

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9582

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。

今回も訳にあまり自信がありませんorz



2018/11/22追記
バグ修正の更新(V4.ABCF:dancer::poo::dancer::bee:)

-Fixed a problem where spawn chunks would continue to be updated even after all players had left a server.
すべてのプレイヤーがサーバーを離れても、スポーンチャンクが更新され続けるという問題を修正。




-Added a big revamp of how chunk loading and block/entity updates work to create a more consistent system overall. The individual changes involved are listed below, but as a quick summary: chunks around original spawn are now fully loaded and updated. Chunks are loaded up to 10 chunks away from the player / original spawn, and all entities and blocks are fully updated up to 8 chunks away. That's all the explanation really needed to understand how chunk loading now works.
チャンクの読み込みやブロック/エンティティの更新システムを大幅に改善しました。
関連する個々の変更は以下に書きますが、要約すると、初期スポーン周辺は完全に読み込まれ、更新されるようになります。
チャンクはプレイヤーの居るチャンク/初期スポーンチャンクの周囲10チャンクまで更新され、全てのブロックとエンティティはプレイヤーの居るチャンク/初期スポーンチャンクから最大8チャンクまで更新されます。


-Added the ability to activate (right click) string blocks stretched between two Stakes to find out how much distance is between them.
杭に張った糸を右クリックすると、杭の間の長さが何ブロックか分かるようになる機能を追加。
(音も鳴ります)




-Added the ability to place Buckets as blocks and to push them over a ledge with a Piston causing them to tip over. In situations where either using the bucket or placing the block are both valid (collecting water, or placing it for example), sneak clicking will force placement of the bucket as a block. At present this feature isn't very useful as it is part of a larger system I am continuing to develop, but they are fun to play around with regardless, and are an interesting decorative block in their own right.
バケツをブロックとして配置し、ピストンで押し出せるようになる機能を追加。
空バケツの場合は右クリック、中身が入っているバケツはシフト+右クリックで設置できます。
現在のところは私が開発を続けている大規模なシステムの一部であり、それほど有用性はありませんが、それらは関係なく遊ぶのが楽しい装飾ブロックです。








-Added a display of the number of chunks loaded in each dimension to the F3 debug display. This was primarily for my own use in tracking down various issues with chunk loading, but I left it in for now to help diagnose any potential issues that might still be lingering. Note that it'll only work in single player games as the display relies on the server being on the local computer.
F3で表示されるデバッグ情報に、読み込まれているチャンク数を表示するようにしました。
チャンクの読み込みに関する問題を追跡するために個人的に表示させていましたが、まだ問題が残っている可能性があるので、診断のためにこの機能を残しておきます。
シングルプレイでのみ有効です。


-Changed logs to provide a Shaft when their 2nd level is punched, rather than just when a tool is used. This was done to speed up first day progress a smidge.
原木を破壊する際、道具がなくても2回目で棒が出るように変更。
初日の行動がやや早くなります。


-Changed the Campfire to burn a bit longer for a given amount of fuel, while requiring less fuel to cook a piece of food. This means that food will take as long to cook as before, but less fuel will be consumed in the process, easing early game resource demands slightly.
キャンプファイアの火を大きくするのに必要な燃料が少し増えましたが、燃焼時間も延ばしました。
ゲーム初期の資源消費が少し減ります。


-Changed the Campfire to smoulder for longer after going out to give the player more of a chance to relight it.
外出後もキャンプファイアを再燃させられる可能性が増えるよう、燻り時間を延ばしました。


-Changed Snow and Iron Golems so that they can be created by hitting any of the blocks (snow or pumpkin) used to construct them with a Soul Urn, rather than just the head.
スノーゴーレム、アイアンゴーレムを作成する時、頭以外の部分にソウルアーンを当てても作成できるよう変更。


-Changed the Wither to be summoned by hitting its block construct (Bone Blocks and Infused Skulls) with a Soul Urn as is done with Golems, rather than by just placing the blocks.
ウィザーの召喚にはゴーレムと同様、構成ブロックにソウルアーンを当てる必要があるよう変更。


-Changed a few non-progression related villager trades involving chocolate to make it a resource that peasants want to buy rather than one they sell.
農民との取引のチョコレートに関連するアイテムを販売から買取に変更。


-Changed a few non-troublesome details about the Wither's behavior which are left to the player to discover.
ウィザーのプレイヤー探知に関する振る舞いを変更。


-Changed the Jack'O'Lantern recipe to require a Candle rather than a Torch to reduce their effectiveness as a non-fire-starting light source somewhat.
ゲーム初期の非延焼光源としての有用性が減るよう、ジャックオーランタンの作成に必要なアイテムを松明からキャンドルに変更。


-Changed spawn chunks to behave in a manner more consistent with other loaded chunks. They will now update in the same way as chunks around the player, making original spawn an automation paradise. Note that these chunks will now even update when players are in other dimensions. In all cases I've tried to make this behave as if there's a player always standing at the original spawn location, but please let me know if I missed anything as it's a rather complex change, and one that can be difficult to test given it functions in the player's absence. There will of course be some performance overhead to this change, given it means a larger number of background updates going on at all times, but given that these chunks were partially loaded anyways, I haven't found the performance impact to be severe in my own tests. I've also performed a number of optimizations and bug fixes in this release that may even negate the performance loss entirely.
他のロードされたチャンクと同様に振る舞うよう、スポーンチャンクを変更。
プレイヤーが他のディメンションにいても更新されます。
私は、プレイヤーが実際居る場合と同じように更新が行われるよう変更したつもりですが、それはかなり複雑なため、できていない部分もあるかもしれません。あった場合は教えてください。
このリリースでパフォーマンスに関する最適化やバグ修正を行いましたが、常に読み込まれる関係上、パフォーマンスに影響が出る可能性があります。


-Changed the despawn distance on mobs to be a rectangular solid rather than a sphere, to match the spawn distance. This should aid performance somewhat as mobs won't be spawning just to instantly despawn as much, and result in more consistent spawning behavior overall.
モブのデスポーン距離を、スポーン距離に合わせて球形ではなく直方体に変更。
即デスポーンする距離にはモブがスポーンしなくなるため、パフォーマンスが向上するかもしれません。


-Changed (increased) the number of hostile mobs that can be in the world at any time to compensate for the decreased density of them due to the above change to a rectangular despawn volume. This should result in mob density being roughly equivalent to what it was in previous versions in most cases, but will increase mob trap output somewhat if the surrounding area is well lit and all spawns are channeled into a small space.
上記の変更に合わせて、モンスターの出現数を増加。
通常時は以前と同じくらいの密度になるはずです。
モブファーム(トラップタワー)などの小さな空間にスポーンが集中する場合、効率が上がります。


-Changed updates of various kinds, including mob spawning, to occur up to the full world height (256 blocks), allowing automation projects and mob traps to be built as high as you like without their functionality being affected.
モブのスポーンを含む様々な更新の高さ制限を256ブロックにし、自動化やモブファームを好きなように構築することが可能になりました。


-Changed scheduled block updates to only occur up to 8 chunks away from the player/original spawn, instead of the full 10 that are normally loaded, for consistency with other update types, and to fix a number of issues (both vanilla and mod) with blocks loading neighboring chunks during their updates. This was actually causing a large number of chunks to load when they shouldn't, especially in the nether (from fire trying to spread), which I suspect was a rather significant drain on performance. These chunks would often also not be appropriately unloaded, resulting in memory leaks. I think that in many cases this change alone may compensate for the performance cost of fully updated spawn chunks in this release.
スケジュールされたブロックの更新は、正常にロードされた10チャンクではなく、プレイヤーのいるチャンク/初期スポーンチャンクから8チャンクだけに変更され、他の更新との一貫性のために、バニラとMODの両方の問題を修正しました。
これは隣接するチャンクをロードするブロック(燃え広がる炎など)によりたくさんのチャンクが読み込まれ、パフォーマンスに影響を与えていました。
これらのチャンクは適切にアンロードされないことも多く、メモリリークが発生することがありました。
この修正により、常に読み込まれるようになったスポーンチャンクのパフォーマンスコストを補うことができると私は考えています。



-Changed unscheduled/random/irregular block updates (grass and crops growing, etc.) to occur up to 8 chunks away from the player/original spawn, instead of the 7 in vanilla, to be more consistent with other update types. My goal here was to make the overall system easier for players to understand by using consistent distance values for a number of different update types.
他の更新と一貫性を持たせるために、ランダムな更新(草の伝播や作物の成長など)が行われる距離をバニラの7から8チャンクに変更しました。


-Changed chunk loading to get rid of some extraneous chunks at a larger than normal distance around original spawn that vanilla was keeping unnecessarily loaded, to help with performance.
バニラでは読み込みの補助になるよう、初期スポーンの周囲を不必要なほど大きく読み込み状態にしていましたが、その距離を変更し、パフォーマンスを向上させました。


-Changed the view-distance dedicated server parameter to appropriately scale the distances at which entities and blocks update to solve a number of potential issues with its use. All update distances mentioned in this release should now be appropriately scaled by this value, including those around original spawn. This should solve problems where adjusting that parameter could seriously mess up mob spawning in particular.
描画距離のパラメーターを変更して、エンティティとブロックが更新される距離を適切にスケーリングし、いくつかの潜在的な問題を解決しました。
このリリースで言及されたすべての更新距離は、初期スポーンの周りのものを含めて、この値によって適切に拡大縮小されるようになりました。
この変更により、モンスターの発生で混乱することがなくなるはずです。


-Changed a bunch of other small internal details about chunk loading/unloading and updates to improve performance, reduce chunk loading errors, and to facilitate future development. At a certain point the number of changes became too large to track individually.
チャンクのロード/アンロードと更新に関する内部処理を変更して、パフォーマンスを改善し、読み込みエラーを減らし、将来の開発を容易にしました。


-Changed (refactored) how Wolves, Witches, Slimes, Endermen, Skeletons, Blazes, Pigmen, Magma Cubes, Ocelots, Bats, the Wither, and Villagers work internally to simplify the related code.
オオカミ、ウィッチ、スライム、エンダーマン、スケルトン、ブレイズ、ピッグマン、マグマキューブ、ヤマネコ、コウモリ、ウィザー、村人の関連コードを簡略化する方法を変更。
(内部処理の変更)


-Fixed problems where the gravel slab recipe involving two gravel blocks would return 2 slabs instead of the appropriate 4.
砂利ブロックから砂利ハーフブロックを作る際、4つではなく2つしかできていなかった問題の修正。


-Fixed a problem that prevented the Hopper from inserting items into Hampers.
ホッパーがHamperにアイテムを搬入できなかった問題の修正。


-Fixed a problem where items in Brick Ovens would be improperly position when using the fast graphics option.
グラフィックを高速にしているとレンガかまどに置いたアイテムの位置が正しくなかった問題の修正。


-Fixed a problem with tree stumps converted into Workbenches being retrieved intact by the Block Dispenser.
ブロックディスペンサーで切り株を取り込むと作業台に変化していた問題の修正。


-Fixed a problem where quickly glancing at an Enderman, for a shorter time than would normally cause it to attack, could still cause other nearby Endermen to attack you.
エンダーマンを一瞬見ただけで周囲のエンダーマンも敵対していた問題の修正。(?)


-Fixed a mod issue where brown mushroom generation would cause unnecessary chunk loading / memory leaks.
茶キノコが生成される際に不必要なチャンクロードやメモリリークを引き起こしていた問題の修正。


-Fixed a mod issue where Witches spawning around Witch Huts could cause unnecessary chunk loading / memory leaks.
魔女の小屋の周囲にウィッチがスポーンする際、不必要なチャンクロードやメモリリークを引き起こしていた問題の修正。


-Fixed a vanilla issue where zombies were causing unnecessary chunk loading / memory leaks while pathing.
ゾンビの移動経路探索アルゴリズムが不必要なチャンクロードやメモリリークを引き起こしていたバニラの問題を修正。


-Fixed a vanilla issue where lava generation in the nether would cause unnecessary chunk loading / memory leaks.
ネザーの溶岩生成が不必要なチャンクロードやメモリリークを引き起こしていたバニラの問題を修正。


-Fixed a vanilla issue with village doors causing unnecessary chunk loading / memory leaks.
村のドアが不必要なチャンクロードやメモリリークを引き起こしていたバニラの問題を修正。


-Fixed a vanilla issue where players travelling between dimensions would cause unnecessary chunk loading / memory leaks.
ディメンション間を移動する際、不必要なチャンクロードやメモリリークを引き起こしていたバニラの問題を修正。


-Fixed a problem where Iron Golems could still be created just by placing the pumpkin "head" block, without using a Soul Urn.
ソウルアーンを使わず頭のカボチャを置くだけでアイアンゴーレムを作成できていた問題の修正。


-Fixed (maybe) a problem where the player would rarely be attacked by invisible mobs upon repeated hardcore respawns. This was a very infrequent bug, so unfortunately I can't be 100% certain it's actually resolved. Please let me know if you run into it after this release.
リスポーン後に透明なモンスターに攻撃されるというバグを恐らく修正しました。
これは非常に稀なバグのため、修正できたという確信がありません。
もしまた問題が起こったら知らせてください。


-Fixed an issue where falling blocks could not rest on Light Blocks.
ライトブロックの上に落下するブロックを設置できなかった問題の修正。


-Removed the ability to insert items into the Brick Oven with a Hopper, fixing a few related bugs in the process. Such insertions were never intended.
ホッパーでレンガかまどにアイテムを搬入する機能を削除。
それに関するいくつかのバグを修正しました。


-Removed vanilla restriction on mobs not spawning within 24 blocks of original spawn for more consistency. Having a no-spawn volume smack in the middle of the now always active chunks didn't make much sense.
初期スポーン地点から周囲24ブロックにはモブがスポーンしなかった仕様を削除。
今や初期スポーン地点は常に読み込まれるようになったため、中心のみスポーンしないという仕様は意味がありません。


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