2021年4月10日土曜日

BTW V4.B0000002

元記事:http://www.sargunster.com/btwforum/viewtopic.php?f=3&t=9676

英文の訳をそのまま書いているわけではありません。
意訳を多分に含みます。



-Changed the way dirt loosens its neighbors when dug with crappy tools to make for more interesting behavior, and so that dirt slabs loosen in the same manner as full blocks.
土を掘った時の崩落の仕方を変更して、より面白い振る舞いをさせ、土ハーフブロックが土ブロックと同じように緩むように変更。


-Changed child animals to not grow into adults unless they have the space around them to do so. This fixes a bug where children would sometimes suffocate upon growing into adults, and puts another juicy nail in the coffin of quantum animal farms.
子供の動物は周囲にスペースがない限り、大人にならないように変更されました。
これは子供が成長すると時々起こる窒息するバグを修正し、そして量子動物農場の棺の中に別のジューシーな爪を置きます。(?)


-Changed (rebalanced) desert and jungle temple loot to be more interesting, and less uber.
砂漠とジャングルの寺院の戦利品をより面白く、そしてあまり一般的でなくなるように変更。

砂漠の寺院(一例)
 
 

ジャングルの寺院(一例)
 
 



-Changed village blacksmiths to generate with water in their trough, rather than lava, as it is more thematically appropriate and a slightly less advantageous find given how powerful lava can be in the early game.
ゲーム初期では溶岩がどれほど強力であるかを考え、村の鍛冶屋は溶岩ではなく水をトラフに入れるように変更。


-Changed the way chunk generation works slightly, so that changes made to structures (temples, village buildings and strongholds) will no longer affect stuff like the distribution of ores within a chunk or other random "decorative" aspects. However, this necessitates that such things will be affected one last time for this one release. This will not affect biome distribution or the contour of terrain, or anything major that would cause seams in your world, but will affect minor aspects like where a particular veins of ore or trees may appear within a chunk. This was done so that changes can be more easily made to things like loot lists and structure details without having to worry about affecting too many other aspects of chunk generation.
チャンクの生成方法がわずかに変更され、構造物(寺院、村の建物、要塞)に加えられた変更が、チャンク内の鉱石の分布やその他のランダムな「装飾的」な要素に影響を与えなくなりました。
しかし、これはそのようなことが今回のリリースのために最後にもう一度影響を受けることを必要とします。
これはバイオームの分布や地形の輪郭、あるいはあなたの世界に縫い目を生じさせるような大きな問題には影響しませんが、特定の鉱石や木の静脈がチャンクの中に現れるような小さな側面には影響します。
これは、チャンク生成の他の多くの側面に影響を与えることを心配せずに、ルートリストや構造の詳細などの変更をより簡単に行えるようにするためです。


-Changed cows to experience less knockback than other animals as befits their stature.
ウシがノックバックする距離を、他の動物よりも少なくなるよう変更。


-Changed Mushrooms to be crushed by falling blocks.
キノコが落下ブロックによって破壊されるよう変更。


-Fixed a problem where sheep were still breeding with Cookies rather than with Pumpkin Pie.
ヒツジがパンプキンパイでなくクッキーで繁殖できていた問題の修正。


-Fixed a problem where cows wouldn't bestow their hoofsies while grazing.
放牧中に牛が蹴ってこない問題の修正。


-Fixed a problem where pistons would occasionally extend two arms when first placed by the player.
プレイヤーが最初に配置したときにピストンが時々2本の腕を伸ばす問題の修正。


-Fixed a problem with the weeds texture not being reinitialized when a new texture pack is selected. This will hopefully fix rendering issues with weeds that players were experiencing.新しいテクスチャパックを選択したときに、雑草テクスチャが再初期化されない問題の修正。
これはプレイヤーが経験していた雑草のレンダリング問題をうまく解決するでしょう。

7 件のコメント:

  1. 砂漠の寺院の調整でダイヤ消えてたらと思うと恐ろしい
    動画拝見してます

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  2. ウェカピポ咲夜2021年4月10日 5:23

    いつも更新を和訳していただきありがとうございます

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  3. >>1
    ありがとうございます!と言っても最近は動画作成意欲が湧かなくなっちゃってますが(汗
    チェストの中身がどう変わったのかは気になりますね。クリエイティブで確認してみます。
    >>2
    お役に立てているなら幸いです。

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  4. 鉄と金が見当たらないですね…
    ついこの前ダイヤを寺院で入手したばかりなので衝撃
    検証ありがとうございました

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  5. >>4
    まだサンプルが少なくて確実に出なくなったとは言えませんが、ショートカットは潰される傾向にあるので期待しない方がいいかもですね・・・。
    暇な時にまた探してみます。

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  6. クアンタムアニマルファーム
    …ああ…もしかして、狭いブロックに何十匹もぎゅうぎゅう詰めにしてある状態の事かな?
    物体・事象が幾重にも折り重なって存在が重複する量子力学状態…的な。

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  7. よしこのバージョンで再開しよう(無謀

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